POGLE’Dizajn


Prvi projekt koji je udruga OPA organizirala 2009. godine.


 

POGLE_LOGO_color

Udruga za promicanje vizualne kulture OPA (Odgoj PAžnje) okupila je renomirane dizajnere i umjetnike u akciju POGLE’Dizajn koja želi hrvatskoj javnosti ukazati na važnost odgajanja vizualne kompetencije u mladih, osobito u kontekstu odgoja za kvalitetnije, produktivnije i odgovornije društvo jer vizualna kultura utječe na različita područja života, od osobnog razvoja do znanstvenih i gospodarskih inovacija.


 

pogle-3

 

Fotografije s radionica pogledajte u galeriji.

Fotografije izloga i otvorenje pogledajte u galeriji.

Učitelji likovne kulture Grada Zagreba te Davor Bruketa (grafički dizajner, Bruketa&ŽinićOM), Ivana Vučić (grafička dizajnerica, Laboratorium), Nataša Mihaljčišin (modna dizajnerica, I-GLE), Boris Barna i Dinko Klobučar (interaktivni dizajn, Foton Manipulator), Ksenija Jurinec (produkt dizajnerica), Narcisa Vukojević (grafička dizajnerica), Koraljka Kovač (likovna umjetnica), Eva Azinović Andrić (dizajn cipela /Shoe be doo/) voditelji su radionica u sklopu akcije POGLE’Dizajn koje će započeti krajem rujna u zagrebačkim osnovnim školama, na kojima će se djecu podučiti kako dizajnerskom metodologijom riješiti postavljene probleme iz suvremenog društva. Nastali radovi su prezentirani tijekom studenog 2009. na izložbi POGLE’Dizajn u izlozima prodavaonica u Ilici – knjižari Ljevak, Image Haddadu, Panasonicu, Mangu, Accessorize, Benettonu Kids, Robertu, Morandiju, zlatarni Bashota i Dioni.

Iz udruge OPA ističu kako je u doba potpune prevlasti vizualnih medija i vizualnih komunikacija – računala i interneta, mobilne telefonije, televizije, tiskovina, reklamih plakata i sl. – satnica likovne kulture u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju nedovoljna iz čega proizlazi da se hrvatsko društvo još uvijek nije strukturalno pripremilo i adaptiralo na informatičku revoluciju započetu u prošlom stoljeću. Disciplina dizajna jedna je od vodećih inovacijskih metoda današnjice, a u hrvatskim se osnovnim školama obrađuje u kontekstu likovne kulture i to svega nekoliko nastavnih sati godišnje (!).

Niti jedna europska zemlja nema samo jedan sat vizualne umjetnosti tijekom cijelog osnovnoškolskog obrazovanja. Primjerice – Finska, Island, Norveška, Belgija, Švedska, Španjolska, Mađarska, Grčka, Francuska imaju više od tri sata, dok neke i više od šest sati tjedno. Na nedavno objavljenoj ljestici za globalnu konkurentnost (Izvješće o globalnoj konkurentnosti 2009. – 2010, Svjetski gospodarski forum) među prvih deset zemalja nalaze se upravo one koje u cjeloživotnom obrazovanju pridaju veliku pažnju likovnom odgoju i posljedično tome i dizajnu. Švicarska, Sjedinjene američke države, Singapur, Švedska, Danska, Finska, Njemačka, Japan, Nizozemska i Kanada – zemlje su koje svoje globalno vodstvo grade na kvalitetnom i prilagođenom obrazovanju te već desetljećima ulažu u razvoj dizajna na svim razinama društva.

Dizajnom se uspostavlja višestruka kvaliteta predmeta, procesa i usluga radi poboljšanja kvalitete življenja građana i građanki. Opće podizanje razine razumijevanja dizajna u mladih, ali i šire javnosti, uvećalo bi mogućnost prepoznavanja, zahtijevanja i generiranja kvalitetnijeg hrvatskog društva koje je trenutno još u očitom raskoraku s europskim standardima.

Jedna od voditeljica projekta i predsjednica udruge OPA, prof. likovne kulture Gordana Košćec, ističe kako je razumijevanje vizualnog jezika mladima nužno za bolje snalaženje u internetskim komunikacijama, percepciji plakata, poruka, znakovlja, logotipova, orijentaciju u prostoru, kreativnost u radnom okruženju, donošenje odluka o kupnji ili sklapanju poslova. Ispred OPA-e, Košćec naglašava kako bi povećanje satnice likovne kulture na najmanje dva školska sata tjedno uvećalo razvoj apstraktnog mišljenja u djece i njihove vizualne percepcije. Čitav je niz  zanimanja za koja su potrebne kompetencije s ovog područja – od dizajna do umjetnosti pa do  tehničkih disciplina (npr. informatičkih znanosti, graditeljstva ili arhitekture).

Projektom poput POGLE’Dizajn želi se senzibilizirati nadležne institucije i javnost kako bi se navedenim sadržajima pružilo više prostora u školskom programu koji se treba prilagoditi potrebama odgoja mladih za česte i nagle promjene u suvremenom društvu.

Akciju podržava Akademija likovnih umjetnosti Zagreb, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika, Hrvatsko dizajnersko društvo i  INSEA (Međunarodno udruženje likovnih pedagoga).

Medijski pokrovitelj akcije POGLE’Dizajn je Zagreb News.

POGLE’Dizajn podržava Argeta junior, Chemaco, Art materijal, Centar za kulturu Črnomerec, Profil, Školska knjiga i VBZ.