Umjetnost u kontekstu


Projekt Umjetnost u kontekstu ostvario se u suradnji s Centrom za kulturu Trešnjevka 2011. godine.


Projekt je zamišljen kao niz edukacijskih radionica u kojima učenici putem umjetnosti istražuju različita područja iz svakodnevnog života (igra, komunikacija, doživljaj sebe, multikultura, ekologija…).

Osvještavanjem odnosa umjetničkih područja i područja iz svakodnevnog života, različitim sadržajima i metodama rada utječe se na poticanje dječjih kreativnih potencijala, stjecanje novih znanja i vještina kao i kvalitetnije vizalno istraživanje i likovno izražavanje. Učenike se uči gledati i misliti interdisciplinarno.

Cilj provođenja ovih radionica je promicanje vizualne kulture, poticanje vizualnog istraživanja i likovnog izražavanja, razvoj svijesti i osjetljivosti, kritičkog razmišljanja o određenim temama. Još jedan cilje projekta je i provođenje holističkog pristupa u nastavom procesu, s naglaskom na istraživački karakter. Također se učenicima koji sudjeluju u radionicama omogućuje kvalitetnije provođenje slobodnog vremena, a bavljenje umjetnošću zasigurno pridonosi i prevenciji neprihvatljivog ponašanja.
Radionice se održavaju po dogovoru u prostorijama odabrane osnovne škole ili u prostorijama Centra za kulturu Trešnjevka.
Radionice:

UMJETNOST I IGRA
U ovoj radionici učenici su se igrali i igrajući stvarali. Osvještavali su igru kao iskonski poriv čovjeka (u djetinjstvu i u umjetničkom stvaralaštvu). Tijekom radionice učenici su improvizirali i interpretirali različite doživljaje, pojave ili događaje i umjetnička djela tijelom (pokretom), crtom, bojom, zvukom te su analizirali umjetnička djela onih umjetnika čije je stvaralaštvo direktno ili indirektno povezano s igrom.
Koncept suodnosa igre i umjetnosti učenici si istraživali i prikazali kroz pokret, zvuk, sliku, govor tijelom, gestikulaciju, mimiku, pantomimu, performance i ples – dance theatre.
Voditeljica: Ivana Devernay Cimić, prof.likovne kulture
Sudjelovali učenici OŠ Tina Ujevića
Mjesto održavanja: OŠ Tina Ujevića
13. 04. 2011.
UMJETNOST I OSJETILA
U ovoj radionici učenici su osvještavali osjetla i osjećaje; u kojoj su vezi s našom percepcijom svijeta oko sebe te koja je njihova uloga u umjetničkom stvaralaštvu.
Učenici su povezivali mirise i zvukove s bojama i oblicima koje su zatim prikazali u tehnici tempere. Analizirali su i istraživali različita likovna i glazbena umjetnička djela i pritom prepoznali osjećaje koji se u njima pojavljuju dok ih slušaju/promatraju.
Voditeljica: Martina Kosec, prof.likovne kulture
Sudjelovali učenici OŠ Augusta Šenoe i OŠ Tina Ujevića
Mjesto održavanja: Centar za kulturu Trešnjevka
27. 05. 2011.

UMJETNOST I MULTIKULTURA
U ovoj radionici cilj je bio pomoću likovnog jezika kod učenika razviti interkulturalnu osjetljivost. Učenici su na primjerima tkanica različitih kultura uočavali sličnosti i razlike u ornamentu. Istraživali su kako oblik i boja u određenom ritmu oblikuju ornament. Učenici su spoznali da je likovni jezik univerzalan jezik i da se različite kulture njime izražavaju na isti način.
Voditeljica: Martina Kosec, prof.likovne kulture
Sudjelovali učenici OŠ Matije Gubca
Mjesto održavanja: OŠ Matije Gubca
23. 05. 2011.

UMJETNOST I EKOLOGIJA
U prvom dijelu radionice učenici OŠ Nikole Tesle su postupkom gužvanja, savijanja i lijepljenja novinskog papira oblikovali elemente koje su potom spajali u veće cjeline. Također su postupkom rezanja papira i nizanja malih komadića na konac oblikovali forme koje će kasnije koristiti pri postavu radova.
Drugi dio radionice predviđeno je održati za vrijeme postavljanja izložbe kada će učenici oblikovane radove spajati u nove forme.
Cilj radionice je bio istražiti i spoznati vezu/odnos između umjetnosti i ekologije; ekološki se osvijestiti i djelovati.
Voditeljica: Milena Matijević Medvešek, prof.likovne kulture
Sudjelovali učenici OŠ Nikole Tesle
Mjesto održavanja: Centar za kulturu Trešnjevka
16. 11. 2011.